Nikon SB-800

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon SB-800 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Nico Verkerk 07-12-2010
Geschreven voor: Nikon SB-800

Zeer goede flitser, echter zonder handleiding moeilijk te bedienen. Heeft U er nog een zonder deze te downloaden? Ikzelf werk met de Nikon D300 sinds een paar weken en bevalt me beter dan welk merk ook

FredvanderHilst 18-06-2008
Geschreven voor: Nikon SB-800

Uitstekende flitser en volledig instelbaar maar dan moet je wel weten waar je mee bezig bent. Het is zeker geen consumentenflitser, daarvoor is de sb-600 uitgebracht. Enige nadeel van deze flitser is dat er geen accu in zit (zoals een EN-EL4).

Patrick Smithuis 11-05-2008
Geschreven voor: Nikon SB-800

Prima flitser. Niks mis mee. Wel veel geld voor wat het is. Het is overigens mijn mening dat de filtser van de fabriek uit veel te agressief staat ingesteld. Het valt mij met veel producten van NIKON op de standaardinstellingen niet geschikt zijn voor de gemiddelde gebruiker. Het werkt namelijk zeer ontmoedigend als de eerste kiekjes nergens op lijken. Wat ik me verder afvraag; als een flitser dan toch een slordige 400 Euro kost, waarom doen ze er dan van Nikon niet gewoon een paar van die kousjes bij die je over de flitser hijst om de onderwerpen wat zachter te belichten. Er zit al aan alle flitsers een klein luikje voor verstrooiing van het licht, maar de meeste mensen gebruiken flitsers voor het fotograferen van andere mensen in het half-donker (feestjes, bruiloften en verjaardagen) en daar is dat luikje niet genoeg. Zo'n extra tuutje voor 30 Eurocent zou een hele uitkomst zijn. Waarom zit dat er niet nooit bij?

Rapsskater 18-07-2007
Geschreven voor: Nikon SB-800

Ben ook erg tevreden met deze flitser. De laatste tijd grbuik ik hem ook als invulflitser (met bijgeleverde diffusor) voor macro-opnamen met mijn Nikon AF-S VR 105 f/2.8 micro en dat geeft geweldige resultaten in 'de kleine wereld van insecten'. Je ziet in de meeste gevallen niet eens dat er is ingeflitst.

Devi. 21-01-2007
Geschreven voor: Nikon SB-800

Hoog richtgetal is de reden van aankoop. Verder zijn de eerste resultaten veelbelovend. Gebruik hem op mijn D70 en ben er nog niet helemaal uit wat al zijn functies zijn. Het lcd werkt prima en is goed leesbaar. Nu al tevreden!

Michel Lammerse 01-10-2006

Uitstekende flitser, werkt prima samen met de digitale D2x en D200 i.c.m. de
belichtingsmethode van deze cameras'. Is zowel als master als slave te
gebruiken (voor off-camera gebruik) Werkt uitstekend in groepen.
Oplaadtijd is prima. Max. flits sterkte uitstekend, hoog richtgetal. Andere
voordelen zijn dat er aardig wat accesoires worden meegeleverd, zoals een
diffuser, diverse kleurenfilters en een standaardje.
Nadelen: het batterijdeurtje voelt nogal slap aan, de flitser instellen in
groepen kan een ware puzzel zijn (niet makkelijk) bijgeleverde handleiding is
matig en vaak onduidelijk. Gebruik zelf deze flitser vrijwel altijd op de
camera. Echter als master functie toch geen zin heeft (u flitst niet in
groepen/ of met meerdere flitsers) en u neemt genoegen met een lager
richtgetal, dan is de SB600 ook een prima keuze.

King Borka 05-09-2006
Geschreven voor: Nikon SB-800

Fijne flitser met een hoog richtgetal. Ik gebruik hem veel bij portretfoto's en
daarom is het prettig dat de flitskop kan kantelen en zwenken. Als je buiten de
flitser gebruikt als invulflits kun je bijna niet zien dat er mee geflist is.
Het batterijgebruik is prima, gaat economisch met zijn stroom om.